Putopis. Odeljenjska zajednica na ekskurziji by Pustolov

screenshot_2

Autor: Pustolov, Zemun

Tekst, foto i video materijal je autorsko delo. Navedeni putopis je odobren od strane autora i prenešen je u potpunosti bez korekcija i izmena sadržaja.

Ponovo. Bogu hvala.

Naša mala odeljenska zajednica godinama putuje zajedno. Obično krajem maja. Dakle – došlo je vreme. Sitno – 00 noć!

Međutim, ove godine smo u malo „oslabljenom“ sastavu – neki „razredni“ drugovi (ne partijski!) su opravdano odsutni, zbog poslovnih ili porodičnih obaveza. Neopravdano je samo onima koji ne smeju od svojih žena, mada ne znamo za takve slučajeve J, odnosno nije dokazano (iako „osnovi sumnje“ postoje).

Podnaslov je „Čuvari vatre“ zbog šacice nas koji „održavamo“ vatru, kao onomad (ko se seća devedesetih) neki,  sada narodni poslanici, koji danas idu samo sa privatnim obezbeđenjem

.Dakle mi čuvamo vatru i idemo i ove godine u istom terminu, sa nadom da će iduće godine čitavo odeljenje biti na okupu.

Kičma svakog razreda je predednik odeljenjske zajednice. To je Sasha P. On će se povući malo ranije sa položaja, ali, kao i uvek, sve je organizovao i isplanirao.

Sa druge strane, mozak i „zdrav razum“ odeljenske zajednice je uvek razredni. To je, kao i uvek – Unas.

Boki BG i moja malnekost sa dotičnom gospodom krećemo u subotu ujutro ka Plitvicama. Tamo noćimo i čekamo istureno odeljenje iz Nemačke – Milana BMW K 1200 R, sa dvojicom naših prijatelja.

Plan puta je bio:

Prvi dan:  520 km

Bijeljina,pa sve uz Hrv granicu i kanjon Une.

Drugi dan

Ko želi seta se Plitvicama, ko želi ide da vozi Staru magistralu.

Treci dan: 490km

Stara magistrala, Knin, Drvar, Jajce

Četvrti dan:

Ka Trpnju, preko Prozora, Mostara i Neuma.

Svim borcima je pokazano naređenje. Dakle, nema zajebavanja, vrhovna komanda je to! Neće valjda borce da omete malo kiše!

Peti dan: 300 Km

Trpanj- Zabljak

Šesti dan

Zabljak – Beograd

Međutim, ove nenormalne kiše, kojih do skora nije bilo u prognozama za predstojeći period, možda malo promene Itinerer. Videćemo. Pred prvi maj je delovalo da će se sve ispadati do kraja Uskršnjih parznika. Mada, valja priznati, i pretprošle godine smo retko vozilli bez kiše , a upravo te godine smo bili u istom sastavu, samo nam sada nedostaje Žarić.

Prošle godine vreme je bilo sjajno , kao i dobrim delom zajedničkog putovanja 2013.godine .

Dakle da rezimiram: TATATIRA!!!

Zmaj I , oko 8hIMG-20160514-WA0001.jpg

Bog nas je danas pogledao, i SAČUVAO!

Zaključak: Sreća prati hrabre.

Očajna prognoza se pretvorila u sasvim solidno vreme: prvih 40 % puta idealno, ostatak malo rominjanja. Na primer: stanemo na pumpu, počne pljusak. Dok se odmorimo i natankujemo, kiša prestane. Čak smo i vozili 100 – nak Km u kišnim odelima, ali čisto preventivno, da oteramo kišu. Upalilo je.

Smeštaj vrlo pristojan, uz laganu večeru sa crnim pivom u obližnjoj kafanici, na Plitvicama.

Ovde je baš hladno, oko 11 stepeni.

Evo nekih higlights-a.

Bosanska krupa. Tek odavde Kanjon Une je ono pravo!

I jedna impresija sa puta ……

Deo odeljenja je otišao u Korenicu, u nabavku.

Mi smo naivno pokušalli da prošetamo, međutim ni kišna odela nisu pružala dovoljnu zaštitu od padavina: Nebo se otvorilo, iako stadion nije eksplodirao ( :sampion:  )

Turistički autobusi spavaju

Kao i motori….

A mi očekujemo da uskoro stignu tri prijatelja iz Nemačke, i dva iz Istre. Po ovoj provali oblaka…..

Kažu da će sutra razvedravanje.

Taman da se popodne druži ekipa koja je retko na okupu……

Kiša je stala i ekipa se najzad sakupila.
Mile Fazer i Zoran(e mayil) iz Pule.
Lagano po pljusku i udarima bure,a ostatak ekipe sa severa kao predstavnici klana iz Dusseldorfa
Milan(K1200R),Nick Mick i Gajo

Motori parkirani,a na stolu nekoliko boca vina,pršuta,masline i domaći tvrdi sir.
Kako kaže Mile,malo laprdanja pa onda da obiđemo jezero. Zato smo i došli!

Siguran sam da bi Sunce dalo i neke lepše,veselije boje.Mada su i ove pastelne dovoljne za uživanje.

Pošto je veoma zahladnelo,rešili smo da ostatak večeri provedemo uz topao oganj i vino doneto malo iz Istre,a malo iz Konzuma.

Fotografije,pa kasnije. Još smo normalni!

Nešto ranije, po mnogo lošijem vremenu

Pišem ovo dok sa Zoranom, Miletom i Bokijem pijem kafu na terasi u Stonu. Motori parkirani u dvorištu, blizu mora.

U ovom sastavu smo prethodno jutro krenuli sa Plitvica, ka Beogradu i Stonu.

Krenuli smo ka Bihaću, na doručak – ćevape u lepinji. Lokalno i ukusno!

Put je bio sledeći: Bosanki Petrovac, Ključ, Mrkonjić Grad,  Gornji i Donji Vakuf, Jajce, Prozor (koji je pao), Jablanica, Mostar. Sa puta ka Neumu skrenuli smo prema Stolcu, i stigli u Ston.

Prva pauza posle 100- nak Kilometara fenomenalnih brzih krivina.

Stigli smo i na mesto istorijskog AVNOJ-a, shićeni, i ponosni na njegova postignuća…

I dok smo se slikali prilazi Bojani jedna japanka i želi da se slika pored motora. Prepustili smo simpatičnim Japancima da sami biraju pored kog motora žele da se slikaju, a pošto je reč o tehnički naprednoj naciji, nisi se dvoumili:  pored više novijih BMW-a, izabrali su jednu dostojanstvenu damu u najboljim godinama – moju Violetu, Hondu.

Ramsko jezero.

Ručalo se u Jablanici. Zdrava voda. Vrhunska jagnjetina uz lošu uslugu: Kafa, koja je tražena pre pečenja, stiže zajedno sa hranom, salata kasnije, a hleb su zaboravili. Ali ukusno. Tu se pored motora nacrtao jedan znatiželjnik, u kolima sa otvorenim prozorom. Uplašeni da ne ostanemo bez dela opreme, popričali smo sa čovekom.Sve je bilo na mestu.

Mostar nije bio planiran za stajanje, međutim Vitez Mile izašao je u susret manjini odnosno želji da se slikamo na starom mostu.

I stižemo najbliže što može mostu. Dočekuje nas derač i nudi parking. Posle neke uvodne “žvake”, saopštava da je parking za motore u Mostaru skuplji nego na Menhetnu: 5 EUR sat!!!! Skrećem pažnju kolegama na dotičnog gmaza, koji ipak pristaje da nam učini, i da ostavimo 7 motora na pola sata za tričavih 20 EUR! Ja predlažem dislokaciju, ali Mile vadi pare i plaća.

A oni zaseli na sred mosta…

Zoki i Mile vode kolonu. Prelazimo jednu, umesto tri granice, izbijamo na more. Hvala momci!

Vožnja je bila odlična, peglalo se baš dobro, a putevi fenomenalni!

U Stonu se srećemo sa Lošmijem i Dakijem, koji su stigli nešto ranije, sa 7-8 motora. Oni su upravo sa Puljanima i Bokijem krenuli ka Puli.

Naši “nemci” kreću polako magistralom, ka Dolomitima, a Bojana i ja na jug, ka Albaniji.

Očekujem slike od Bokija – dokaz da Prozor je pao, i ostalo: foto i ostale impresije drugih učesnika, kao i nastavak puta svih drugara.

Prozor pao!DSC01666.JPG

Evo i malo slika Stona i zidina koji ima oko 5,5 km koje su druge po veličini u svijetu, a u svom sastavu imaju 40-tak kula i 5 tvrđava.DSC01693.JPGDSC01702.JPGDSC01691.JPG

Na rastanku u Malom Stonu, sedam na Gajov motor. Nalazim mu samo jednu manu: Nije moj!

I napuštamo gardić, sami.

Stradun

Valona

Prevoj od Valone ka Sarandi

Saranda

Jezero južno od Sarande. Skela vozi preko malog rukavca.

Igumenica

Preveza

Nastavak našeg putovanja objavljujemo kao posebnu priču, u temi “Od Tirane do nirvane”.>>>>>>

PUNO SREĆNIH I BEZBEDNIH KILOMETARA SVIMA ŽELIM!!!